Τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκαν στα περίπτερα περιοδικά που εμπορεύονται τη «μυθολογία του χάκερ». (1) Δήθεν προερχόμενα από τον «underground» κόσμο των χάκερ, διαχέουν «μυστικές» πληροφορίες (τις οποίες αντλούν συχνά από το Διαδίκτυο) σε ένα κοινό που αποτελείται από εφήβους και νεαρούς άνδρες.
Στις 22 καταμετρημένες εκδόσεις πληροφορικής στη Γαλλία (Απρίλιος 2004), οι έξι διακηρύττουν ότι συνδέονται με τον κόσμο των χάκερ (με την εν λόγω έννοια να χρησιμοποιείται συνήθως παραπέμποντας στους πειρατές της πληροφορικής ή, σε πολιτικώς ορθή γλώσσα, στους ειδικούς στην ασφάλεια ηλεκτρονικών δικτύων). (2) Το «Zataz» για παράδειγμα, εκδίδεται από το 1989 σε έντυπη μορφή (ως φανζίν), αλλά και σε ηλεκτρονική (ως δισκέτα). Με το Διαδίκτυο πήρε άλλες διαστάσεις και πλέον πουλάει κατά μέσο όρο 42.000 αντίτυπα στα περίπτερα. Η ιστοσελίδα του προσελκύει 40.000 αναγνώστες καθημερινά, ενώ στο newsletter είναι εγγεγραμμένοι περίπου 160.000 συνδρομητές. Το «Zataz» ασχολείται ελάχιστα με τεχνικά ζητήματα. Δημοσιεύει ρεπορτάζ και συνεντεύξεις που σχετίζονται με την κουλτούρα των χάκερ, των πειρατών και του λεγόμενου «warez» (πειρατικό λογισμικό). Εμπορεύεται εντυπώσεις, εκμεταλλευόμενο τον θρύλο των χάκερ, για να κάνει τους «script-kiddies» να φαντασιώνονται... (3)
Διάδοχοι του «Hebdologiciel» και άλλων περιοδικών πληροφορικής της δεκαετίας του ’80 -των οποίων οι γελοιογράφοι (Carali, Bellami) σκιαγραφούσαν ως επί το πλείστον υποτακτικές υπάρξεις με καμπύλες και πικάντικες ιστορίες- τα εν λόγω έντυπα διαμορφώνουν τις αναπαραστάσεις που, για πολλούς, προδιαγράφουν τη σχέση έλξης (ή απώθησης) με την πληροφορική. Έτσι, στο ειδικό τεύχος που κυκλοφόρησε στα τέλη Δεκεμβρίου 2006 το «Linux Magazine», πρόσφερε «δώρο»... την αφίσα μια γυμνής γυναίκας!